poniedziałek, 13 lipca 2015

Wróciłam z fascynującego kraju







Turysta widzi to, co przyjechał zobaczyć.
Podróżnik widzi to, co ma przed oczami.
 (G.K.Chesterton)
                       





Witam wszystkich bardzo serdecznie...

Dzisiaj  nad  ranem  wróciłam  do  domu...  I  chociaż  był  to  urlop  krótki  bo  tylko  11- dniowy, to  jednak  niezapomniany... Mogę  powiedzieć, że poznałam: "Norwegię w łupince" (Norway in a Nutshell)...  Moje marzenie zmieniło się w rzeczywistość... Poznałam kraj  wodospadów, gór, przełęczy, rwących rzek, jezior, lodowców,  najpiękniejszych,  malowniczych widoków, krętych dróg, tuneli...






Norwegia  zawsze  kojarzyła  mi  się  z  naturą,  dziką,  nieskażoną  przyrodą,  wspaniałą  roślinnością... Przeżyłam  w  tym  krótkim  czasie,  cztery  pory  roku...  Surowe  piękno  Norwegii  było  ubarwione  kolorowymi  łubinami,  kwitnącymi  łąkami,  różanecznikami, bzami, jaśminami... Podróżując po Norwegii  prawie cały czas towarzyszyła mi atmosfera napięcia i ... zachwytu. Dlaczego napięcia?  tutejsze drogi mimo, że są doskonałej jakości, to są jednak jak splątane serpentyny... Wąskie, przylepione do stromych ścian górskich... To trzeba zobaczyć, to należy przeżyć...






Leżąca na Półwyspie Skandynawskim Norwegia jest najbardziej wysuniętym na północ krajem na świecie, którego wód brzegowych nie skuwa lód... Malownicze fiordy, wizytówka tego kraju o każdej porze roku są przyjazne żeglarzom... Fiordy, to ramiona morza ze słoną wodą, sięgające w głąb lądu...  To niezapomniane piękno... Znacie moją słabość do architektury drewnianej... W tym kraju poznałam przepiękne "kościoły klepkowe" - norweskie stavkirke... Ciekawostką są rzeźby smoków wieńczące kalenice...  Aż trudno uwierzyć, że w kościele chrześcijańskim smoki miały  chronić od złych duchów... Hmm, dla mnie to coś nowego... Nordyckie wizerunki bogów umieszczano tak, na wszelki wypadek...






Mój Eryk  fan narciarstwa,  pragnął poznać skocznie w Lillehammer i Holmenkollen... Był pod wrażeniem Holmenkollen, najbardziej nowoczesnego obiektu sportowego na świecie... Wykonanego z betonu i stali... Muszę przyznać, że i mnie zachwycił, ponieważ wygląd skoczni jest bardzo nowoczesny... Symbolem Norwegii są brzydkie trolle... Podobno grasują wszędzie... Zobaczyłam nawet znak ostrzegający... Zjeżdżałam Drogą Trolli... Na szczęście, nie doszło do  spotkania oko w oko z tymi dziwnymi stworzeniami... 






W tym pięknym kraju nie można narzekać na nudę... Ba, co krok poznawałam coś pięknego, atrakcyjnego, zaskakującego... Dzisiaj ze względu na zmęczenie i niewyspanie,  przedstawiam ten jeden z najpiękniejszych krajów Europy bardzo pobieżnie... W najbliższym, możliwym czasie będę pokazywać fascynującą przyrodę, fiordy, muzea, skanseny, kościoły Norwegii...






103 komentarze:

  1. Zazdroszczę Ci Lusiu! Od zawsze marzyłam o poznaniu norweskich fiordów, ale moje koleżanki ciągle chcą jeździć tam gdzie gorąco, więc będę chłonęła całą sobą Twoje relacje z tego pięknego państwa:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,
      muszę się jednak do czegoś przyznać. Wiesz, że kocham gorąco... Marzyłam aby poznać Norwegię ale ciągle odciągałam nasz wyjazd z różnych powodów; a to z braku ciepła, deszczu, mgieł...
      Teraz wiem, że to było bardzo głupie z mojej strony. Norwegia to zjawiskowy kraj.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  2. Stunning pictures from Norway!

    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sirpa,
      you're a great photographer and perfectly know that my pictures do not show the true beauty of this wonderful country.

      Greetings:)*

      Usuń
  3. Ihanat kuvatKiitos ja hyvää viikkoa. ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Lusiu !! Dziękuję za piękną fotorelację ! Od wielu lat marzę aby zobaczyć na żywo fiordy !! Miło widzieć krajobrazy tego pięknego kraju. Wodospady i serpentynki robią niesamowite wrażenie !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu,
      szczerze Ci życzę spełnienia marzeń.
      Ten kraj robi na każdym ogromne wrażenie.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  5. Jak cudownie. Mój mąż zaraził mnie miłością do tego kraju, choć nigdy w nim nie byłam. Zamiast do Chorwacji, wolałabym wyruszyć do zimnej i surowej pod względem przyrody Norwegii. Czekam na resztę relacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,
      każdy z tych krajów jest inny. Znam oba kraje.
      Hmm, dopiero teraz zastanawiam się, który piękniejszy?
      Warto poznać Chorwację i Norwegię.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  6. Un país que creo que nunca visitaré, no porque no me gusta, todo lo contrario, su naturaleza salvaje es impresionante, así que las pistas trazadas en las montañas.
    Un abrazo y gracias por viajar contigo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow jestem pod wrażeniem;)cudne zdjecia i wspaniała wycieczka!zazdroszcze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko,
      nasz wyjazd pod każdym względem był udany i niezapomniany.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  8. Jestem zachwycona tym pięknem:)))wszystko wygląda jak z baśni:)))z niecierpliwością czekam na dalszy ciąg:)))moja siostrzenica mieszka w Norwegi ale nigdy tak pięknie nie przedstawiła tego kraju:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, Twoja siostrzenica mieszka w Norwegii?
      Ten kraj jest prawdziwie piękny ale i bardzo... drogi.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  9. Moja siostra miała okazję zobaczyć ten piękny kraj, mój mąż także, ja niestety podziwiam ten kraj na fotografii. Podoba mi się w tym kraju przyroda. Ze zdjęć pamiętam piękne fiordy. Może kiedyś uda mi się zobaczyć ten kraj i sama zrobię mnóstwo zdjęć. Póki co będę zachwycała się tutaj. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Przyroda, wodospady, fiordy, rzeki robią na każdym robią ogromne wrażenie.
      I chociaż Norwegia należy do najbogatszych krajów Europy to zastanawiam się czy chciałabym tutaj zamieszkać. Może w mieście bo na wsi? nie. Podziwiam tych ludzi. Życie tam, dla mnie jest bardzo trudne. Wszędzie daleko, zimno brak sąsiadów...
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  10. Jesteś zachwycona Norwegię z tego co piszesz i pokazujesz. Nie dziwię się, bo to piękny krajobrazowo i nie tylko kraj. Będąc tam też jechałam drogą Trolli i żadnego z tych złośliwców nie spotkałam na szczęście. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jazda drogami; Orłów i Trolli dla mnie to było dosyć duże przeżycie.
      Na szczęście nie spotkałam trolli. Zastanawiałam się jakby to było...
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia z Norwegii. Ja za dwa dni także tam jadę na wycieczkę i mam nadzieję, że też zobaczę piękne, norweskie krajobrazy, wodospady i słynną drogę Trolli. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nino,
      życzę Ci niezapomnianych wrażeń. Wiem, że przywieziesz ich całe mnóstwo.
      Wodospady, rwące rzeki, jeziora, fiordy i słynne drogi: Orłów, Trolli to jest niesamowite przeżycie.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  12. Dearest Lucia!

    I am so happy that you liked my country so much! You have taken so many beautiful photos. I am looking forward to see your next photos :)

    I wish you a quiet night!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marit,
      I am happy that I got to know your beautiful country.
      Norway is great. I'd love to get back there again.
      Greetings.

      Usuń
  13. No to widzę że znowu zapraszasz nas do przezycia niesamowitej przygody. Oj czuję że będzie się działo. Jestem taka podeksytowana i nie mogę doczekać się kolejnych postów. Cieszy mnie fakt że wakacje się udały. Ogrom uścisków przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to kolejny bardzo udany wyjazd.
      Pamiętasz? na przełomie kwietnia i maja odwiedziłam Rumunię a teraz Norwegię.
      Oba przepiękne kraje.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  14. Witaj! Niesamowite zdjęcia!!! Przepiękne. Norwegię znam tylko z relacji ustnych.
    Marzę, by ją kiedyś zobaczyć. Pozdrawiam Cię bardzo gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu,
      z serca Wam życzę abyście jak najszybciej poznali ten przepiękny kraj.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  15. To bardzo fascynujący kraj.Bardzo interesująco pokazany.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. To przede mną...niesamowite, soczyste i tajemnicze widoki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie. Norweskie krajobrazy są niesamowite.
      Pozdrowienia:)*

      Usuń
  17. lovely photos. beautiful blooms!

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks to your beautiful pictures of mountains, lupins, waterfalls and more - I know I must visit Norway! Hope you have a lovely week Lucia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Amazing! A wonderful place. Thank you for sharing beautiful nature from another part of the world.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes. Norwegian nature is amazing.
      Fantastic, wild boar.
      Greetings.

      Usuń
  20. Jak zwykle piękne zdjęcia, z Tobą zawsze mogę wybrać się w nieznane :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No to rzeczywiście świat robi się mały:)
    Cudowna fotorelacja.Zapewne rozumiesz teraz mojego brata, który od trzech lat powraca tam co roku właśnie w lipcu.
    Jest to jedyne miejsce do którego powraca.Tym razem będzie do końca lipca.
    Dla mnie to wspaniałe jakże miłe uczucie myśląc , że byłaś tam w tym samym czasie. Może trochę bliżej cywilizacji, gdy on poszukuje bardziej dzikości:)
    Bardzo się cieszę ,że dzięki Tobie poznam bliżej Norwegię troszkę od innej strony. Będę oczekiwała na dalsze fotorelacje.
    Serdecznie i bardzo cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juto,
      ja też pragnę tam wrócić. Doskonale rozumiem Twojego Brata.
      Niestety, ja czasowo nie mogę sobie na to pozwolić.
      Tą dzikość można spotkać na każdym kroku.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  22. Widoki dech w piersi zapierają.Przepiękne zdjęcia.Z niecierpliwością czekam na więcej Milego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Сudownie.
    Вabcia jak z bajki...
    Рozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babcia jak z bajki? Nie uwierzysz ona autentycznie mi pozowała.
      Oczywiście, wcześniej ją zapytałam czy mogę zrobić jej zdjęcie.
      Od razu się zgodziła.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  24. Wow!!! Absolutely gorgeous!!! Thank you so much for sharing this tour.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niesamowite zdjęcia. Taka Twoja "prywatna" Norwegia. Znam ten kraj i ludzi tylko z literatury. Bardzo ją cenię, szczególnie klasykę.
    Na pewno będę oglądać Twoje następne relacje.
    Widzę, że często zaglądasz na mój blog, miło mi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spytałaś na moim blogu, jak Cię widzę?
      Wejdź u siebie w projekt, potem w statystykę, w statystyce kliknij w źródła ruchu sieciowego i tam w witrynach odsyłających zobaczysz kto do Ciebie wchodzi, i ile robi to ze swojej strony:-)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Zaraz to sprawdzę.
      Nigdy nie miałam czasu aby buszować po blogu. Muszę to jak najszybciej zmienić.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  26. Tak pięknie przedstawiłaś ten kraj. Czekam na ciąg dalszy opowieści o Norwegii.
    Serdecznie pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że będą kolejne posty o Norwegii.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  27. Lusiu marzę by zobaczyc, trochę zwiedzić ten kraj. Pięknie pokazałaś i opisałaś. Piękne zdjecia, ślicznie tam.
    Czekam na dalesze relacje . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaziu,
      ja ociągałam się z poznaniem tego kraju. Teraz tego bardzo żałuję.
      Jeżeli tylko możesz pojechać, nie zastanawiaj się.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  28. Hello Lucla-Maria, your pictures from holidays are fantastic and so interesting just wonderful and worth seeing. I am absolutely delighted, -thanks. That was certainly a splendid holiday.
    Have a nice week
    Hug Crissi

    OdpowiedzUsuń
  29. Lusiu, gratuluję cudownych zdjęć i całej podróży. Byłam kilka razy w Norwegii, z trzyletnim synkiem płynęliśmy po fiordach statkiem handlowym, skansen, Oslo ze starym Holmenkollen odwiedziliśmy samochodem kilka lat temu, ale nie dotarłam do tych pięknych miejsc w głębi kraju. Dlatego czekam na kolejne posty, bo ten kraj jest piękny swoją naturalnością.
    Serdeczności przesyłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłaś w Norwegii kilka razy?
      Ja dopiero teraz odkrywam ten przepiękny kraj.
      Wiem, lepiej późno niż wcale...
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  30. Lucia, se ve un país maravilloso, me encanta y me gustaría conocerlo. Las fotos están preciosas. Besos y bienvenida.

    OdpowiedzUsuń
  31. Aż mi dech zaparło z wrażenia, jakie zdjęcia! Wiele dobrego słyszałam o pięknie norweskiej przyrody, ale nie spodziewałam się takich krajobrazów. Wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, norweska przyroda jest zjawiskowa.
      Pierwszy raz podziwiałam coś tak pięknego.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  32. przepiękne zdjęcia, tak właśnie obstawiałam, że to Norwegia i Twój opis to potwierdził. :) wszystko wygląda fantastycznie, z wielką zazdrością będę na pewno oglądała każdy kolejny wpis dotyczący tego urlopu. tylko z jednym się nie zgadzam- 11 dni to strasznie długi urlop, nie pamiętam kiedy ostatnio na tyle gdzieś wyjechałam. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madusiu,
      na Norwegię 11 dni to prawie zero. Każdy mój urlop to tylko 7 dni roboczych.
      Och, chciałabym spędzić tutaj dużo więcej czasu. Niestety, tak krawiec kraje...
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  33. Ale cudny bagaż wspomnień przywiozłaś Lusiu, będę czekała z niecierpliwością na dalsze relacje.
    Pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Norwegia zapadnie mi na długo w pamięci.
      Wiedziałam, że ten kraj jest piękny ale, że aż tak?
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  34. Beautiful pictures !!! Love the little gnomes....
    Thanks for sharing !
    Have a lovely day !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  35. No proszę, jaki piekny urlop w cudnym kraju, był tam mój syn i opowiadał,oglądałam zdjęcia...Twoje juz zapowiadają wiele wrażeń na przyszłośc...pozdrawiam mocno:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie. Norwegia to przepiękny kraj.
      Mam nadzieję, że kiedyś tam jeszcze wrócę.
      Zaczarował mnie.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  36. Ha ha Lucja, be careful of trolls! Really when I've been to Oslo I've not seen any troll. Love all your photos and new design of your blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadezda,
      we had big luck that we met not trolls.
      Greetings.

      Usuń
  37. Piękny kraj i coraz większa ochota żeby go zobaczyć, tym bardziej, że znajomi zapraszają :) Z wielką ochotą pooglądam Twoje relacje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko? masz znajomych w Norwegii?
      Bierz wałówkę i nie zastanawiaj się ani minuty.
      Wiem, że będziecie zachwyceni.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  38. ...te sielskie :) zdjęcia są po prostu fascynujące!
    Oczu nie można oderwać!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Miałaś fascynujący wypad. Faktycznie te serpentyny, na jednym ze zdjęć, robia wrażenie,- choć wiem, że to namiastka. Tamtejsza architektura, natura są jedyne w swoim rodzaju- czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  40. Alez piękne zdjęcia!!!Norwegia to moje marzenie.Nie raz mogłam tam jechać a zawsze coś stawało na przeszkodzie,zupełnie nie wiem czemu:)Z Gdańska do Oslo mam godzinę lotu a w tym mieście wielu przyjaciół i mimo to ciągle mi nie po drodze.W końcu jednak zmobilizuję się i pojadę zobaczyć ten piękny kraj.

    OdpowiedzUsuń
  41. To rzeczywiście była fascynująca podróż! Chętnie poznam bliżej ten obcy mi kraj. Widoki zapierają dech w piersiach a te serpentyny na zboczu robią niesamowite wrażenie.
    Pozdrawiam Cię Lusiu bardzo ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  42. Przecudnie! Ależ wspaniały urlop! Ja byłem tylko w Oslo i okolicy... No i mam czego żałować:) Pozdrowienia Lusiu!

    OdpowiedzUsuń
  43. Lusiu,
    przepięknie opisujesz słowami i kolorowymi fotkami kojarzącą się z zimnem i surowością Norwegię. Czekam z niecierpliwością na dalsze relacje. Dziękuję, że zabrałaś mnie w tak interesujące miejsce i przełamałaś moje stereotypowe myślenie o tym państwie .Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Norwegia ma dwa oblicza. Nigdy tam nie byłam, jednak mieszka w Alesund moja siostra od 30 lat. Jej córka płakała kilka lat temu, kiedy wracała z Polski. "Tutaj ciociu ludzie są na ulicach". W Norwegi (nie mówię o Oslo, bo to inny rodzaj Norwegi) ludzie po 16 wychodzą sporadycznie. Połowę roku nieustająca ciemność lub zorza. Depresja to stan codzienny dużej ilości ludzi.
    Z punktu widzenia turysty to istna bajka.
    Moja siostra ma też dom na fiordem. Według niej duje przez większą część roku, na litej skale kwiatka nie zasadzisz. Dobra strona to absolutny brak kurzu, można cały czas chodzić w białych skarpetkach.
    Miałaś odwagę pojechać drogą trolli, podobno tylko latem jest czynna. Na ja Cisnej wymiękam.
    Moja ciotka pracowała kiedyś jako lekarz na Przylądku Północnym, leczyła głównie wielorybników. Tam to dopiero jest ekstrema. Jeździła przez Norwegię pociągiem i "umierała" z nudów, kilka dni za oknem tylko tajga.
    Grieg to mój ulubiony kompozytor, mogę go słuchać bez końca, nawet go mam dzwonku telefonu. Uwielbiam też pokazany przez Ciebie haft hardaneger.
    Taka o to jest Norwegia, malownicza i przepiękna wręcz egzotyczna, byle by nie na co dzień.
    Piękne i malownicze zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  45. Welcome back, darling Lucia!
    Beautiful photos, landscapes ... you like very much!
    A beautiful day my dear!
    I kiss you and hug you!
    Thanks for visiting!

    OdpowiedzUsuń
  46. Lusiu, jak fajnie, ze spelniasz swoje marzenia:)
    Chetnie bym tam wrocila. Juz, zaraz!!
    Usciski:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow - stunning shots of Norway! It really is a beautiful country.

    OdpowiedzUsuń
  48. Jeśli kiedyś będziesz w Szklarskiej Porębie, przespaceruj się do Świątyni Wang i od razu przypomnisz sobie te arcyciekawe kościółki z Norwegii.
    Kiedyś ktoś przysłał mi prezentację z Norwegii, a w niej te niesamowite serpentyny, od razu przypomniał mi się wjazd na Monte Cassino i podobne serpentyny.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  49. Spełniłaś swoje marzenie Łucjo! Bardzo się cieszę, że udało się Wam tam dotrzeć i już nie mogę doczekać się spacerów z Tobą po Norwegii:) Cudne zdjęcia! Przywołałaś bardzo miłe wspomnienia:) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetne zdjęcia widzę że warto się tam wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Tak myślałam,ze to Norwegia,zaczynając oglądać Twoje zdjęcia,Cudowne.Te krajobrazy,takie soczyste.Mój syn też się stara jechać do Norwegii na jakies jeszcze studia podoktoranckie,Będzie szczęsliwy mogąc patrzeć na takie widoki,bo on umie patrzeć moimi oczami.Łucjo ,cieszę się Twoją radością i i wrażeniami.

    OdpowiedzUsuń
  52. Kiedy zobaczyłam te piękne rękawice, od razu wiedziałam, że byłaś w Norwegii. Przepiękne zdjęcia, jak zwykle u Ciebie, Lusiu:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Zdjęcia jak zwykle przepiękne. Obejrzałam jak zwykle kilkakrotnie, a co dopiero zobaczyć to wszystko na własne oczy. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepiękne zdjęcia!
    Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Chciałbym kiedyś udać się do Norwegii. Piękne zdjęcia :-).

    OdpowiedzUsuń
  56. Amazing photos as always! Norway is such a beautiful country!!

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten kraj jest chyba jeszcze bardziej niezwykły, niż go sobie wyobrażałam, przynajmniej tak wnioskuję z Twoich zdjęć... Magia.

    OdpowiedzUsuń
  58. Z ogromnym zainteresowaniem przeczytałam relację i obejrzałam zdjęcia. Pozostaję pod wielkim wrażeniem Twojego zmysłu fotograficznego, naprawdę łapiesz niesamowite kadry, gratuluję i zazdroszczę! Norwegia kojarzy mi się jako miejsce na ziemi moich kuzynów, mam zaproszenie, ale nigdy nie składa się, by wyruszyć w tamtą stronę. Po Twoim wpisie nabrałam ochoty na wyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Po takim spotkaniu z naturą na pewno jesteś wypoczęta. Przepiękne zdjęcia. Przepiękny kraj. Czekam z niecierpliwością na kolejne migawki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  60. Oh how superbly gorgeous! I never knew that I needed to visit Norway before, but after seeing your pictures, now I do! Such gorgeous scenery, and I love that church. Those roads do look treacherous, though!

    OdpowiedzUsuń
  61. Gorgeous photos of flowers, green landscapes, mountains, fjords, valleys, waterfalls, such a wild and natural landscape, I am so pleased you enjoyed your holiday dear Lucia.
    Hugs and best wishes
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  62. This is a wonderful part of this world. And your pictures are fantastic. Thank you for sharing and for the lovely journey I had.
    All my best
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  63. Zazdroszczę tak pięknych widoków !!!!Warto było pojechać ,aby zobaczyć takie cuda szczególnie te wodospady mnie zauroczyły......

    OdpowiedzUsuń
  64. Cudownie, że urlop się udał! Wspaniałe zdjęcia...no i super, że już jesteś i nam poopowiadasz!

    OdpowiedzUsuń
  65. kraj fascynujący,
    zdjęcia fascynujące ... opisy fascynujące ...

    OdpowiedzUsuń
  66. Jejku, a tu jeszcze piękniej było...
    Buziole.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...